בסון – עוזי שליו
פסנתר – אייל באט
ניצוח – שוש לגיל
מרדכי זעירא: "שיר ההודיה" / עיבוד – אייל באט / סולנית – לאורה כצנלסון
אביה קופלמן: "תלישות" / סולניות – דניאל עמית, לאורה קצנלסון (בכורה)
רון ידידיה: "היה שלום נתנאל", לבסון ופסנתר
יוסף ברדנשווילי: "אשא עיני אל ההרים", תהילים קכ'א
ורד דקל: "אז, ככה" / מילים – אגי משעול / עיבוד – נטע שחר / סולניות – ענבר פנסטר, מאיה דויטש, טוני חביב (בכורה)
אייל באט: ספור אהבה כמעט רגיל לסירנות, בסון ופסנתר / טקסט – אלכס אפשטיין מתוך 'קצרצרים'
אוכל ושתיה – שני שירי לאדינו:
אתן את חיי בעבור כוסית של ראקי / עיבוד – יונתן קרן / סולנית: מאיה דויטש
מתכוני חצילים / עיבוד – מארק אליהו / סולניות: דניאל עמית, מאיה דויטש – קאחון
על שיר ההודיה – מרדכי זעירא:
כשזעירא היה חייל בבריגדה אני זוכרת שאני ובני יובל שהיה עוד ילד קטן ליווינו אותו לתחנת איסוף של החיילים. הם נסעו דרך קנטרה למצרים. זה היה בחורף, וכל הדרך היתה זרועה כרמי שקדים. לא היו בתים אלא רק כרמי שקדים. השקדיה ליוותה את הרכבת כל הדרך ושם ברכבת הוא כתב את המילים. הוא כמובן היה צריך לכתוב לזה גם מוסיקה. (כפי שסיפרה שרה זעירא, אשתו של המלחין)
אביה קופלמן:
מלחינה ישראלית ילידת מוסקבה, גדלה בירושלים. כתיבתה מתפרסת על קשת רחבה של ז'אנרים וסוגות. זוכת פרס ראש הממשלה, מלחינת הבית של התזמורת הסימפונית ירושלים עד לאחרונה (2020), זוכת תחרות ״עד 30״ של רביעיית קרונוס (ארה״ב) בה נבחרה מתוך מעל 200 מלחינים לכתוב יצירה, אשר בוצעה ברחבי העולם והוקלטה על ידם. הופיעה בקרנגי הול בפסנתר ביצירה מוזמנת פרי עטה.
יצירותיה מבוצעות על ידי טובי ההרכבים ברחבי העולם, בין השאר בדנמרק, צרפת, שבדיה, ארה״ב, גרמניה, פולין, מונטבידאו, הונג קונג, רק בשנים האחרונות. קופלמן חוקרת גם את האיזורים האמנותיים מחוץ לאולם הקונצרטים הקלאסי. מלבד יצירות סימפוניות, קאמריות, ווקאליות, קונצ׳רטי, אורטוריות, וסולו, כותבת גם רוק ופופ אמנותי. בנוסף, הקימה הרכב ג׳אז פיוז׳ן ״פרויקט טורקיז״. הוציאה השנה (2021) את אלבומה MINORITY המשלב שירים עם יצירות למיתרים, עליו נכתב "כמה מהשירים היפים ביותר בפופ הישראלי האמנותי" (״הארץ״). ֞ את האלבום כתבה, עיבדה, הפיקה וניגנה פסנתר. מלמדת קומפוזיציה, לימדה בבית ספר רימון ובמכללת הד.
על היצירה:
היצירה מתארת את חוויית התלישות שלי שבהגירה, בהשראת ציטוט של יהודה עמיחי, ומתארת שלל חוויות, מכלכליות ועד חברתיות, כפי שחוויתי אותן גם דרך הוריי וגם סביי וכו׳ – החוויה היהודית הנודדת האוניברסלית. הכתיבה לקולות א-קפלה, שקיימת מאז ומעולם בכל התרבויות, איפשרה לי באופן טבעי יותר חופש אסתטי-סגנוני כמשקף את אי השייכות שבהגירה. היצירה נכתבה ב-2018 בתור הראשונה מ-3 יצירות למקהלות אקפלה שכתבתי.
רון ידידיה:
נולד בתל אביב ב-1960 והחל את הקריירה המוזיקלית כפסנתרן עוד כילד והיה תלמידה של פנינה זלצמן. ב-1984 החל ללמוד בבית הספר ג'וליארד בארצות הברית וסיים שם כדוקטור לאמנות המוזיקה בהלחנה (Doctor of Musical Arts Degree in composition). בג'וליארד למד אצל דייוויד דאימונד ומילטון בביט, וזכה במלגת מרכז לינקולן, מלגת אירווינג ברלין, פרס הנרי מנסיני ומלגת ריצ'רד רוג'רס. בשנת 1994 התבקש על ידי ונדה הורוביץ לערוך והקליט את יצירות הפסנתר שטרם פורסמו של בעלה ולדימיר הורוביץ. הוציא ספר של תווים מעובדים לפסנתר משירי סשה ארגוב.
על היצירה:
ניכתב לזכרו של ידידו הקרוב, נתניאל יאנגקו, שנהרג בתאונת צלילה
יוסף ברדנשווילי:
נולד ב1948 בגיאורגיה. בשנים 1992-1993 כיהן כסגן שר התרבות באדג'ריה (חבל ארץ אוטונומי בגיאורגיה). בשנים 1986-1991 שימש כמנהל המכללה למוסיקה בבאטומי, בירת חבל הארץ, ובשנים 1991-1992 שימש מנהל אמנותי של האגודה למוסיקה במקום. במקביל לעבודתו היצירתית שימש מרצה באקדמיה למוסיקה בטיביליסי.
יצירותיו בוצעו על ידי מיטב התזמורות בישראל, וביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית ראשון לציון, הקאמרטה הישראלית ירושלים, אנסמבל "המאה 21" וקבוצת "מוסיקה נובה. מחוץ לישראל בוצעו יצירותיו בארצות רבות וביניהן, ארה"ב, גרמניה, אנגליה, צרפת ועוד. לברדנשווילי הוענקו פרסים רבים בארץ הולדתו ובישראל.
על היצירה:
יצירה הנשענת על קו הבאס (האלט) לאורך כל היצירה. משלבת את המסורת הגיאורגית עם קריאות המתפללים במסורת היהודית
ורד דקל:
מלחינה, זמרת ופסנתרנית. סגל בכיר באקדמיה למוסיקה ולמחול שבירושלים, שם עוסקת בהוראת זמרים ורקדנים. בעלת תואר ראשון בביצוע ג׳אז ותואר שני בקומפוזיציה. כותבת ומלחינה שירים מקוריים איתם מופיעה בארץ ובעולם, מרימה הפקות מקור של עיבודי ג׳אז לאומנים מובילים, וכמו כן מלחינה מוסיקה לתאטרון ולמחול. בהכשרתה קלאסיקאית, אך רב הקריירה שלה מושקעת בג׳אז. תחת שמה שלושה אלבומי ג׳אז ואלבום אחד אנדי ישראלי.
על היצירה:
יש טקסטים שמלחינים את עצמם, וכך קרה במפגש הראשוני והמיידי שלי עם השיר הנפלא ״אז ככה" של אגי משעול זהיתי את עצמי בבירור. אמנם לא משוררת אלא מוזיקאית, אשה ואמא, שעומלת יום יום ומסכימה לרדת בסולם בשביל ליצור מכל מה שנקרא ״חיי״ – אהבה ואמנות. תודה לך אגי על השיר הנפלא והכובש הזה, ותודה לשוש.
יונתן קרן:
יונתן קרן הוא אמן ישראלי החולש על מגוון רחב של תחומים וסגנונות, הן כמבצע והן כמלחין. זוכה פרסים רבים ביניהם פרס קרן קוסביצקי היוקרתי, פרס ראש הממשלה, פרס אקו״ם מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל ואחרים. יונתן מלחין וכותב. הוא בוגר ביה״ס ג׳וליארד שם סיים תואר ראשון ושני בהדרכתם של המלחינים מילטון בביט וסמואל אדלר. יצירותיו מבוצעות באופן קבוע באולמות החשובים בארה״ב, אירופה והמזרח הרחוק, ביניהם קארנגי הול, הפילהרמוני של ברלין, מוזיאון הלובר בפריס ועוד. בין האמנים שביצעו יצירותיו- לין הארל, יוהנס מוזר, חברים מרביעיית ג׳וליארד, גיא בראונשטיין, מתן פורת, פרקדו, הקאמרטה ג׳נבה, הפלהרמונית של דרזדן, הפלהרמונית הישראלית, הפרוייקט הקאמרי
מארק אליהו:
מוזיקאי ישראלי, נגן, מלחין ומפיק מוזיקלי, בנו של המוזיקאי והמוזיקולוג פרץ אליהו, אשר זכה בפרס ראש הממשלה לשנת 2008. סיגנונו המוזיקלי של מארק אליהו הוא ייחודי, משלב השראות מעולמות המוזיקה הפרסית והטורקית עם מוזיקה יהודית, עם נגיעות אלקטרוניות מיוחדות. כמו כן, הוא מנגן על כלי נגינה אתניים מיוחדים כמו הקמנצ'ה הפרסית והבגלמה הטורקית
אייל באט:
מלחין, מעבד ופסנתרן. נודע בעיקר בזכות תרומתו הייחודית למוסיקה המקהלתית והווקאלית בישראל. מאות מיצירותיו ועיבודיו בוצעו ע"י מיטב המקהלות הישראליות ("מורן", "העפרוני", "בת קול", "קנטבילה" ועוד) בקונצרטים, פסטיבלים ותחרויות בארץ ובעולם. כפסנתרן התמחה בליווי מקהלות. בעל תואר ראשון בחינוך מוסיקאלי ממכללת לוינסקי ותואר שני בהצטיינות בקומפוזיציה מאוניברסיטת בר אילן.
על היצירה:
"הטקסטים המיניאטוריים, השובבים ומלאי החן והדמיון של אלכס אפשטיין, הובילו אותי לכתוב יצירה צבעונית ותיאטרלית לאנסמבל סירנות בהזמנתה של המנצחת והמנהלת המוסיקאלית שוש לגיל. היצירה כתובה כסצנה ארוכה המחולקת לחטיבות במצבי רוח מתחלפים, כשכל חטיבה מותאמת לסיפור קצרצר אחר של אפשטיין. בנוסף למקהלה ולפסנתר משתתף גם בסון. אני מודה לאנסמבל, לשוש לגיל ולעוזי שלו על החיים התוססים שהם מעניקים ליצירה."
שוש לגיל:
אחר שנים של עבודה קולית ויעוץ אמנותי במקהלות שונות, הקימה שוש לגיל ב-2002 את אנסמבל הנשים שלה 'סירנות', שאותו היא מנהלת עד היום. לגיל סיימה את לימודיה בביה'ס למוסיקה ע'ש בוכמן-מהטה במחלקת הזימרה. הופיעה עם אנסמבל מוסיקה נובה, התזמורת הקאמרית, האופרה הישראלית, הסינפונייטה באר שבע ועוד. ניסיונה הרב כזמרת סולנית קלאסית מתבטא גם בדרך עבודתה, המשלבת משחק ותנועה בחיפוש האמת האמנותית שהיא גם מלאת חיות: רעננות, הומור ושימחת השירה – את אלה מביאות ה'סירנות' לבמה ויוצרות "חוויה יחודית" כפי שניכתב עליהן. באוקטובר 2011, זכו המנצחת והאנסמבל בפרס שרת התרבות – פרס עדן פרטוש, על הביצוע המצטיין ליצירה הדרמטית: 'והפנקס פתוח': לפסוקים מפרקי אבות וממשלי, שהלחין יוסף ברדנשווילי להזמנת האנסמבל. בשנת 2016, זכתה לגיל בפרס רוזנבלום לאמנים מצטיינים.
עוזי שליו:
עוזי שלו נולד בקיבוץ עין-דור. לאחר שרותו הצבאי כקצין השתלם בבית הספר ג’וליארד בניו יורק. מ-1987 הוא משמש כמישנה לנגן בסון ראשון בפילהרמונית הישראלית. עוזי שלו הוא מוזיקאי רבגוני, המופיע עם הרכבים קאמריים רבים וכן כסולן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית ועם תזמורות אחרות. הוא ניגן ביצועי בכורה רבים של יצירות ישראליות, שאחדות מהן הוקדשו לו, בהן הקונצ’רטו לבסון ולתזמורת מאת אהרון חרל”פ. ביצוע הבכורה של יצירה זו התקיים בינואר 2005, בנגינת עוזי שלו והפילהרמונית הישראלית. על ביצוע יצירה זו זכה עוזי שלו בפרס ע”ש עדן פרטוש לביצוע מצטיין של מוזיקה ישראלית ב-1993 זכה תקליטור שלו ובו יצירות מאת טלמן בפרס השנתי למצוינות מטעם איגוד הקימעונאים למוזיקה באנגליה. ב-1998 יצא לאור תקליטור ובו יצירות לבסון מאת יוהן כריסטיאן באך בנגינתו, ביחד עם קאפלה איסטרופוליטנה. כמו כן הקליט את מכלול יצירותיו של יחזקאל בראון לבסון סולו. הזמין וביצע בבכורה כ-30 יצירות מאת מלחינים ישראליים.
אנסמבל סירנות:
האנסמבל הוקם ע"י שוש לגיל ב 2002. הרפרטואר המיוחד והעשיר המאפיין את האנסמבל משקף ומגיב ואף יוצר תרבות חיה ותוססת המתפתחת בארץ: ישן וחדש, קלאסיקה ועכשוויות: מיצירותיהם של ברהמס, שוברט, דביסי ואדית פיאף. בתוכנית 'הפכת מספדי למחול'- פיוטים ופרקי תהילים, שהולחנו ברובם במיוחד לאנסמבל נשי איכותי זה, מביאים גם את הבסיס האתני המגוון והעשיר של המלחינים בארץ. בתוכנית 'חנוך לוין-הקונצרט' הסירנות יצרו מפגש מיוחד בין התיאטרון לקלאסיקה, עם המוזיקה המקורית מתוך מחזותיו של חנוך לוין תוך הדגשת הרלבנטיות של דבריו, בעיבודים מרתקים, תלבושות ותנועה.
'נותנות בא-רוק' עסקה במוזיקה אנגלית, שילבו בין יצירותיו של הנרי פרסל מהבארוק, לשירי רוק קלאסיים של הביטלס, לד זפלין ועוד.
זמרות ההרכב באות מרחבי הארץ. הן בעלות השכלה מוזיקלית רחבה, ויכולת, סקרנות ה לשיר בסגנונות שונים וכל אלה באים לידי ביטוי בעושר היצירות המושרות.
חברות האנסמבל:
ענבר פנסטר, דניאל עמית, לאורה קצנלסון, מאיה דויטש, מעין רודה, עינבל שילאור שמש,
טוני חביב, דניאלה סרי