אולם אלמא – מלון ומרכז אמנויות אלמא – זכרון יעקב
יום שלישי 19 בספטמבר – 17:00
אילה אשרוב: "שעון חול" לחמישיית כלי הקשה (2021)
כרמל קוריאל: "קולאז'" לחמישיית כלי הקשה (2021)
יהוא דר שעשוע: Squash and Stretch לנגן כלי הקשה סולו (2022)
לאון שידלובסקי: "שאנסון" (מילים: פול אלואר) (1976)
בעז בן-משה: Put on Your Makeup לשלישיית כלי הקשה (2020)
זיו קוז׳וקרו: Groovometrics לרביעיית כלי הקשה (2023)
חברי אנסמבל "טרמולו":
דפנה סגל, שלו קולודצקי, תומר גלילי, דניאל סולומונוב, תומר יריב
אילה אשרוב
מלחינה, כותבת שירים וזמרת, נולדה בתל אביב. היא שירתה בלהקת הנח”ל. עבדה בערוץ הראשון. שיחקה בתיאטרון ובקולנוע. בשנת 1994 הוקלט שירה “לאורך הים” ע"י הזמרת עפרה חזה. למדה בבי"ס "רימון" במסלול לכתיבה ולהלחנה. לאחר מכן השלימה תואר ראשון בהצטיינות בקומפוזיציה והלחנה לסרטים במכללת ברקלי שבבוסטון, ותואר שני בהלחנה לסרטים באוניברסיטת צפון קרוליינה.
היא הקליטה אלבומי סולו, הופיעה בפסטיבלים בארה"ב, כתבה מוסיקה להרכבים קאמריים רבים, מוסיקה סימפונית, מוסיקה לטלוויזיה, לתיאטרון ולמחול. זכתה בפרסים ויזמה את הפרויקט האינטראקטיבי Music Tells The Story™', לקירוב ילדים למוסיקה תכניתית וקאמרית. ב–2018 שבה עם משפחתה לישראל, ומאז היא מלמדת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים וממשיכה בפעילות מוסיקלית ענפה.
היצירה "שעון החול" לוקחת את מושג הזמן בהיבטים רחבים, הכוללים תקתוקי שעון, זמן אוזל, מתח ורפיון, ובעזרת כלי ההקשה נוצר מעין "פיסול בצליל". היצירה נכתבה והוקדשה לאנסמבל "טרמולו".
כרמל קוריאל
כרמל קוריאל, ילידת 1998, היא מלחינה ומנצחת ישראלית. סטודנטית לתואר ראשון בניצוח תזמורת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בהנחייתם של גיא פדר ואיתן גלוברזון, ובנוסף לכך לתואר שני בקומפוזיציה בתכנית "תדרים" בהנחייתו של יאיר קלרטג. בעבר למדה אצל ינעם ליף וזיו קוז'וקרו.
במהלך לימודיה השתתפה בכיתות אמן עם עומר ולבר, ז'ולט נאג' ועוד, וכן ניצחה על אנסמבלים של מוסיקה חדשה ועל תזמורות קאמריות.
קוריאל זכתה בפרסים ומלגות – ביניהן מלגת קרן שרת בהצטיינות יתרה בתחום הקומפוזיציה (2023-2018), תחרות הקומפוזיציה הישראלית (2017, 2019), תחרות ההלחנה ע"ש מרק קופיטמן (2021) ופרס קלון (2022).
קולאז' הינה טכניקת ציור אשר הומצאה על ידי הצייר והאמן פאבלו פיקאסו, כחלק משיטת הקוביזם. בטכניקה זו נעשה שימוש בפיסות מידע שונות, המשולבות לכדי יצירה תלת-ממדית. יצירתה של כרמל קוריאל ממירה את טכניקת הציור הזו לאמנות ההלחנה, והמאזין נחשף לפיסות הלחנה בעלות אופי שונה וצבעים שונים, היוצרים תמונה אחת מלאה ומגובשת.
זהו ביצוע הבכורה של היצירה "קולאז'", שנכתבה והוקדשה לאנסמבל "טרמולו".
יהוא דר שעשוע
נולד בתל אביב ב-1996. למד במגמת הג'אז של תיכון תלמה ילין, ושירת בלהקת חיל האוויר כנגן באס, זמר ומעבד. יהוא למד קומפוזיציה בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב בכיתתם של יאיר קלרטג וראובן סרוסי, וזכה פעמיים בתחרות הקומפוזיציה של בית הספר. כעת לומד לתואר שני בקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה בבזל בכיתתו של קספר יוהאנס ואלטר. יהוא הוא זמר יוצר בלהקת הרוק "קלקר" – אותה הוא מוביל מאז 2014. הלהקה הוציאה אי-פי ראשון ב-2018, ואת אלבום הבכורה "אי רעש" ב-2023. יהוא הלחין פסקול לשתי הצגות תיאטרון: "לפעמים השמש" בבימוי ליאור ישראל, ו"מנהל הבית" בבימוי מלכה מרין.
Stretch & Squash הינו מושג מעולם סרטי האנימציה, המייצג טכניקה – בה המאייר לוקח דמות, מותח אותה, מכווץ אותה, ומבצע עוד פעולות על פי הנרטיב של התסריט והסיטואציות – אליהן נקלעת הדמות המאוירת. היצירה נכתבה והוקדשה לדפנה סגל.
לאון שידלובסקי
המלחין והצייר לאון שידלובסקי נולד בסנטיאגו, צ'ילה ב-1931 ונפטר בתל אביב בשנת 2022. הוא למד הלחנה, הרמוניה וקונטרפונקט אצל אדולפו איינדה ופרה פוק, לצד לימודי פילוסופיה ופסיכולוגיה, באוניברסיטה של צ'ילה בסנטיאגו. את לימודי ההלחנה השלים בבית הספר הגבוה למוסיקה בדטמולד, גרמניה. לאחר שובו לצ'ילה שימש, בין השאר, כמנהל האגודה למוסיקה חדישה "טונוס" בסנטיאגו, כמזכיר איגוד הקומפוזיטורים של צ'ילה, וכפרופסור לקומפוזיציה בקונסרבטוריון הלאומי.
לאחר עלייתו ב-1969, כיהן שידלובסקי כפרופסור לקומפוזיציה ותיאוריה באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין (כיום ביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה) באוניברסיטת תל אביב. בשנות כהונתו ביסס את מעמדו כאחד ממורי הקומפוזיציה המשפיעים ביותר בתולדות המוסיקה הישראלית. הוא הוזמן לעתים קרובות להופיע כמרצה אורח, מלחין וצייר באוניברסיטאות ובפסטיבלים באירופה ובאמריקה.
שידלובסקי זכה בפרסים רבים, ביניהם מלגת גוגנהיים (1968), פרס ראשון בתחרות הלחנה של קרן הכט (1977), מספר מלגות מטעם שרות החילופין האקדמאי הגרמני (DAAD), פרס ראשון בתחרות לכתיבת יצירה תזמורתית לכבוד יובל ה-60 של התזמורת הפילהרמונית הישראלית (1996), פרס אקו"ם על מפעל חיים (2000), והפרס הלאומי למוסיקה בצ'ילה (2014). יצירותיו ייצגו את ישראל בבימה הבינלאומית למלחינים של אונסק"ו (1971, 1978) ובפרס איטליה (1978). יצירותיו מבוצעות ע"י מוסיקאים, אנסמבלים ומנצחים מובילים ברחבי העולם, ורבות מהן נכתבו בהזמנתם של גופים מבצעים, פסטיבלים ורשתות רדיו בארץ ובחו"ל.
שידולובסקי כתב: "אני מאמין, כי כיום אנו נהנים מכל האפשרויות להשתמש בשפה המוסיקלית האקוסטית ההיסטורית. אין זאת חזרה לעבר, אלא סינתיזה לעתיד. המוסיקה נוצרה בידי בני אדם לשם קשר עם בני אדם". הציטוט הזה, מסמל יותר מכל את מורשתו של אחד מגדולי המלחינים במדינת ישראל. היצירה "שאנסון" לקול וטם-טם כתובה בתיווי גרפי, אשר מעניק למבצע חירות אמנותית גבוהה המאפשרת שימוש בדמיון רב והתייחסות לחלל, שבו מבוצעת היצירה.
בעז בן-משה
יליד תל אביב, חתן פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים ב-2003 וב-2021, פרס אנגל לשנת 2021 ופרס מפעל חיים ע"ש יצחק נבון לשנת 2020. הלחין כ-50 יצירות, בהן מוסיקה סימפונית, יצירות ווקאליות, מוסיקה קאמרית להרכבים מגוונים, מוסיקה לכלי סולו ומוסיקה רב-תחומית. יצירותיו הוזמנו ובוצעו ע"י התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית חיפה, אנסמבל סולני תל אביב, תזמורת פסטיבל היין בבורדו, צרפת, התזמורת הקאמרית הישראלית, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, פסטיבל ישראל, פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, פסטיבל "צלילים במדבר", אנסמבל "מיתר" ואנסמבל "טרמולו". היצירות בוצעו בארץ, בצרפת, בגרמניה, בספרד, ברוסיה, בטאיוון ובארה"ב.
חבר בטריו הגיטרות החשמליות helix.
בעונת 2023-2022 תבוצע המוסיקה שלו במבחר קונצרטים בארץ ובעולם – בכללם, בכורה ל-"8 ירחים" בהונג קונג ו"שיר ערש" לקול ולאנסמבל ע"י אנסמבל המאה ה-21.
כיהן כמנהל האמנותי של חג המוסיקה הישראלית בשנים 2018-2012.
בעז בן-משה הוא פרופ' לקומפוזיציה ודיקן הפקולטה לקומפוזיציה, לניצוח ולחינוך מוסיקלי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
בוגר תואר ראשון ותואר אומן בקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. קומפוזיציה למד אצל מרק קופיטמן. בוגר תואר שני ושלישי בקומפוזיציה באוניברסיטת פנסילבניה – בה למד אצל ג׳ורג׳ קראמב וריצ׳ארד וורניק. יצירותיו יוצאות לאור במכון למוסיקה ישראלית.
Put on your make up היא מחווה לדיוויד בואי. בואי היה אמן רב-תחומי, אשר הטביע את חותמו בעולם התרבות העולמי, פרץ גבולות וביקש לשלב תחומי אמנות ומוסיקה שונים בארבעת העשורים בהם פעל ויצר. היצירה מתכתבת עם ציטוט אחד מתוך השיר Let's Dance, ומפליגה למגוון עולמות מוסיקליים אשר אט-אט נשזרים לכדי צמה מוסיקלית עבה.
היצירה נכתבה והוקדשה לאנסמבל "טרמולו".
זיו קוז'וקרו
מלחין, מנצח ומעבד. זוכה פרסים, מלגות הצטיינות ומענקי יצירה רבים – ביניהם: פרס ראש הממשלה לשנת 2015, פרס "תמוז" למוסיקה ישראלית לשנת 2000, ועוד. קוז'וקרו שימש כראש החוג לקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בשנים 2022-2019 – שם הוא מלמד קומפוזיציה וקורסי תיאוריה מוסיקלית.
יצירותיו מבוצעות על בימות מרכזיות, גופי ביצוע רבים ופסטיבלים חשובים, בהם ניתן למנות את פסטיבל MATA בניו יורק, פסטיבל Euro Classic בברלין, פסטיבל ECSA, פסטיבל Ostbelgian בבלגיה, Arnold Schönberg Center בווינה, ה-Konzerthaus בברלין, פסטיבל Tonraum 21 בגראץ, פסטיבל ימי המוסיקה במקדוניה, חג המוסיקה הישראלית, קול המוסיקה בגליל העליון, ועוד. בשנה זו בוצעו יצירותיו התזמורתיות "שירים על חיי ילדים" ע"י התזמורת הסימפונית הישראלית, ו"מאין באת ולאן אתה הולך" ע"י אנסמבל סולני תל אביב.
קוז׳וקרו שימש כמנצח הבית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע בשנים 2023-2018, והופיע כמנצח עם גופי ביצוע רבים נוספים. ניצח על הקלטות רבות בשדה המוסיקה הפופולרית ושיתף פעולה כמעבד, כמפיק וכפסנתרן עם בכירי האמנים בארץ.
זיו כתב והקדיש את Groovometrics לאנסמבל "טרמולו" לקראת השתתפות האנסמבל בפסטיבל TIPC, שנערך במאי 2023 בטאיוון. ליצירה שלושה פרקים, וכל פרק מתבסס על תחושת "גרוב" שונה. הגרוב הינו תבנית חוזרת אשר מעבירה תחושה קצבית מצד אחד, ומבחינה מופשטת יותר "מניחה" אווירה מוסיקלית, המורגשת ע"י ההרכב ומעבירה תחושות אלו גם למאזינים.
טרמולו
"טרמולו" הוא הרכב כלי הקשה המרחיב את גבולות הז'אנר, מגמיש את מוסכמות עולם הביצוע האמנותי ומנגיש את המוסיקה הצבעונית והסוחפת של כלי ההקשה לאוהבי המוסיקה בארץ ובעולם. "טרמולו" מופיע דרך קבע באירופה, בארה"ב, במזרח הרחוק ובאמריקה הלטינית ויוצר שיתופי פעולה אמנותיים מגוונים בעולמות התיאטרון, המחול, הספרות והאמנות החזותית. רפרטואר ההרכב מכיל מוסיקה אמנותית לצד מוסיקת עולם, מוסיקה עממית לצד מוסיקה עכשווית של המאה ה-21.
בנוסף, פועל "טרמולו" בתחומי החינוך המוסיקלי. מרכז "טרמולו" לאמנות כלי ההקשה בישראל בנתניה הוקם במטרה לחבר את ישראל למגמה העולמית המציבה את כלי ההקשה בקדמת הבמה. המרכז מהווה מרחב אמנותי חדש – אקוסיסטם של מוסיקאים, מלחינים ויוצרים מתחומי אמנות שונים, ושל קהל חדש, שמגלה את העולם הרבגוני של כלי ההקשה ואת הרלוונטיות שלו למוסיקה העכשווית.
צילום: מיכאל פאביה