מיצירות איל אדלר, נתנאל אוזנה (בכורה), ראובן סרוסי ויונתן רון (בכורה)
איל אדלר: דמויות עלומות, לפסנתר סולו, 2020
היצירה הוזמנה על ידי הקרן ע"ש אדל וג'ון גריי
נתנאל אוזנה: Mind Your Banana,
מונודרמה מיניאטורית לזמרת ולאנסמבל, 2020 (בכורה), טקסט מאת המלחין.
ראובן סרוסי: כילמה كِلْمِة
לאנסמבל ולאלקטרוניקה חיה, 2019
יונתן רון: à travers l'horizon
לאנסמבל, 2020 (בכורה)
אנסמבל מיתר
סופרן – ענבל בריל
חליל – הגר שחל
אבוב – דימה מלכין
קלרינט – יונתן הדס
קלרינט-בס – תומר אורנן
בסון – נדב כהן
סקסופון – אלי קורמן*
כינור – טליה הרצליך*
כינור – בנדיקט בינדוולד
ויולה – נתנאל גובלר*
צ'לו – יוני גוטליבוביץ'
פסנתר – עמית דולברג
כלי הקשה – אמיר לביא
* חברי מסלול "תדרים" לביצוע מוזיקה עכשווית באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים.
אלקטרוניקה – הדס פארי
טכנאי סאונד – דוד לוריא
מנצח – גיא פדר
אנסמבל מיתר הוקם בשנת 2004 על ידי הפסנתרן עמית דולברג, המנהל אותו לכל אורך שנות פעילותו. האנסמבל הפך לאבן פינה בסצנת המוסיקה הקאמרית בארץ, ולצד הופעות בפסטיבלים וסדרות מוסיקה יוקרתיות בחו"ל מקיים סדרת קונצרטים עצמאית ואת פסטיבל CEME. אנסמבל מיתר זכה בפרס בנימיני ובפרס פרטוש מטעם משרד התרבות, בפרס לנדאו מטעם מפעל הפיס ובפרס Coups de Cœur מטעם האקדמיה Charles Cros בצרפת לאלבום מצטיין במוזיקה עכשווית בשנת 2018. כמו כן, הוא זוכה לשבחים ולביקורות נלהבות בארץ ובעולם. עם האולמות והפסטיבלים בהם הופיע ניתן למנות את ה-Purcell Room בלונדון, פסטיבל ברייטון, מרכז פומפידו ופסטיבל ManiFeste בפאריס, הביאנלה של ונציה, ה-BKA וה-Radial System בברלין, הקונסרבטוריון ע"ש צ'ייקובסקי במוסקבה, אולם המלחינים בסנט פטרסבורג, 92Y בניו יורק, מרכז באנף בקנדה ועוד. פרויקט תדרים, אנסמבל העתודה של מיתר, זוכה להצלחה גדולה והיקף פעילותו בארץ ובחו״ל עולה מדי שנה. החל מאוקטובר 2017 מתקיימת התכנית כמסלול לתלמידי תואר שני מצטיינים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. תקליטורים של מיתר יצאו לאור בלייבלים Verso, NEOS, Souphir ובמכון למוזיקה ישראלית. האנסמבל הקליט דיסק פרופיל למלחינים ראובן סרוסי, פביאן פאניסלו, ינעם ליף, עמוס אלקנה, איל אדלר ולמלחין הבית של האנסמבל, פיליפ לרו. מנצח הבית של האנסמבל הוא פייר-אנדרה ואלאד. האנסמבל משמש כאנסמבל הבית של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב. אנסמבל מיתר זוכה לתמיכת הקרן ע"ש אדל וג'ון גריי, מר דן יקיר, משפחת גבעול והלן קונוואי.
המנצח גיא פדר חולש על תחומים מגוונים בעולם המוסיקה הישראלי החל מהחינוך המוסיקלי ועד אולמות הקונצרטים בארץובעולם. פדר כיהן כמנצח הבית של אנסמבל מיתר וכמנצח הבית של התזמורת הקאמרית הישראלית. כיום גיא הוא מנהלה המוסיקלי של העמותה לחינוך מוסיקלי בקרית אונו, מנהל מוסיקלי ומנצח של התזמורת הסימפונית תלמה ילין ומנצחה של אנסמבל כלי הקשת של בני הקיבוצים.
גיא מלמד ניצוח באקדמיה למוזיקה ולמחול ע״ש רובין בירושלים. הוא מוזמן לנצח על תזמורות ואנסמבלים מובילים ביניהם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסמפונית ירושלים רשות השידור, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית , תזמורת סימפונט רעננה ואנסמבל המאה ה 21 .זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל לניצוח תזמורת ,זוכה מלגת ממשלת דנמרק ומלגת האמנים ע"ש תאודור אלפרד כריסטיאן ומלגת קרן גראמקס של איגוד המנצחים הדני.
איל אדלר הוא קומפוזיטור ישראלי, חתן פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים לשנת 2008 , וזוכה בשני פרסי אקו"ם: עבור יצירה סימפונית בעילום שם, ופרס הישג השנה. יצירותיו התזמורתיות והקאמריות מנוגנות בקונצרטים ופסטיבלים רבים בישראל ובעולם. לאחרונה בוצעה יצירתו "בודד אשוב מן הלילה" לטקסטים של דויד פוגל בגרסתה החדשה לתזמורת סימפונית בהזמנת הפילהרמונית של מינכן בניצוחו של עומר מאיר וולבר, עם זמרת הסופרן הילה בג'יו. יצירתו " מצלולים" ,, Resonating Sounds לתזמורת גדולה הוזמנה ובוצעה בבכורה עולמית ב- 2014 על ידי דניאל ברנבוים ותזמורת הדיוואן- בין השאר בפסטיבל זלצבורג, פסטיבל לוצרן ובפסטיבל ה-BBC PRMOS בלונדון. היצירה הושמעה ב- BBC Radio 4 וב- .Radio Swiss ב- 2018 זכתה יצירתו "מרדף ", Chase לגיטרה חשמלית בפרס הראשון בתחרות קומפוזיציה בין לאומית בלונדון של חברת RMN. יצירותיו נוגנו על -ידי מיטב תזמורת בארץ, ובהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוח אילן וולקוב, תזמורת סימפונית ירושלים בניצוח פרדריך שזאלן, ועוד.
ד"ר איל אדלר סיים בהצטיינות תואר אמן באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, וכן דוקטורט בקומפוזיציה באוניברסיטת מקגיל במונטריאול. זכה במלגות הצטיינות, בהן מלגת פולברייט. כיום הינו מרצה בכיר לקומפוזיציה ותיאוריה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בה כיהן בתפקידים שונים כגון ראש החוג לקומפוזיציה וניצוח, דיקן הסטודנטים, ראש מחלקת יצירה רב תחומית ועוד. כיהן כיושב-ראש איגוד הקומפוזיטורים הישראלי ובחבר הנאמנים של פרס ראש הממשלה. כמו כן, כיהן כמלחין הבית של אנסמבל מיתר וכיועץ האנסמבל בין השנים 2006-2014.
ד"ר אדלר מוזמן רבות כמלחין אורח לכיתות אמן בקומפוזיציה ברחבי העולם. לאחרונה, הוזמן לכהן בחבר השופטים בתחרויות הבינ"ל לקומפוזיציה בווילנה "Future Symphony" ובתחרויות נוספות. יצירותיו מוקלטות ומושמעות ברדיו בארץ ובחו"ל. תקליטורים שונים מיצירותיו יצאו לאור בשנים האחרונות. יצירותיו יוצאות לאור באופן קבוע מטעם המכון למוסיקה ישראלית ומל'י.
נתנאל אוזנה, יליד 1995, הוא מלחין, זמר ומשורר. את ילדותו העביר בלמידת נגינה על פסנתר, ובהמשך התחיל ללמוד שירה בנוסף.
בשנת 2016 החל את לימודיו באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם סיים את לימודי התואר הראשון בקומפוזיציה עם קרל וולניאנסקי, איל אדלר וטליה עמר. כיום הוא סטודנט לתואר שני בקומפוזיציה במסלול תדרים בהדרכתם של חברי אנסמבל מיתר ומורתו הנוכחית, טליה עמר. המוסיקה של נתנאל מתאפיינת בשנים האחרונות בשילוב של סוגות אמנות שונות, ביניהן שירה מקורית, וידאו אמנותי ועוד. כמו-כן מרבה נתנאל להלחין יצירות אלקטרו-אקוסטיות. בעבר שיתף פעולה בין היתר עם רביעיית Mivos מארה"ב, ואנסמבל Itinéraire מצרפת, ובנוסף לקח חלק בביצוע בכורות שונות של מלחינים מקומיים.
ראובן סרוסי מלחין ונגן גיטרה, נולד ב-1959 במונטווידאו, אורוגואי, שם החל את חינוכו המוסיקלי בנגינה ותיאוריה. עלה לישראל ב- 1974. בוגר האקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב בהדרכתו של לאון שידלובסקי. בין מוריו נמנו גם סתר, ארליך, סדאי ונטרה. ב-1994 החל ללמד באקדמיה למוסיקה בתל אביב ומאז 2003 פרופ' סרוסי הוא ראש מחלקת הקומפוזיציה במוסד (ביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה, אונ' ת"א).
יצירותיו של סרוסי הושמעו בקונצרטים בארץ והוצאו לאור משלב מוקדם מאוד (פרטיטה ל-2 גיטרות, 1975) וזיכוהו בפרסים: פרסי האקדמיה למוסיקה ב-1982, 1984 ו- 1985, 2 פרסי אקו"ם ב-1992, ייצוג ישראל ב-ISCM בוורשה באותה שנה (דיפרנסיאס II לגיטרה ואנסמבל עם אנסמבל מודרן), פרס שלישי עבור נוקטורן בתחרות התזמורת הפילהרמונית, 1993, פרס ראש הממשלה ב- 1994 ופרס מפעל חיים מטעם אקו"ם בשנת 2012.
יצירותיו בוצעו בקונצרטים ובפסטיבלים ברחבי העולם; בין מבצעיו נמנים האנסמבלים 'אוריול', 'מודרן', 'ניו ג'וליארד', 'קונטיניום', 'קוארטטו לטינואמריקנו', 'מוזאיק', ה'אולפן למוסיקה בת זמננו במוסקבה' ועוד. בארץ יצירותיו בוצעו על ידי אנסמבל המאה ה-XXI, 'מיתר', 'ניקל', תזמורות (ביניהן הפילהרמונית הישראלית והסימפונית ירושלים), סולנים והרכבים קאמריים רבים.
ב-2017 יצא לאור תקליטור מיצירותיו הקאמריות בביצוע אנסמבל 'מיתר' בחברה הגרמנית 'ניאוס' והתקבל בחיוב רב ע"י הביקורת.
סרוסי פועל גם כנגן סולן בארץ ובעולם: יצירות רבות של מלחינים ישראלים וזרים הוקדשו לו והוא משלבן ברסיטלים עם מיטב הרפרטואר המסורתי לגיטרה. הקלטותיו הופקו בחברות אירופאיות ('נואובה ארה', 'מרידיאן רקורדס').
על היצירה "כילמה" (בערבית: "מילה" במובן של "מילת אמת" /"מילת כבוד") חוברה בתגובה ותחת השפעת הקריאה של רעיון עיתונאי שעסק בארועים טראגיים ואבסורדיים הנובעים מקונפליקטים פוליטיים והאלימות הכרוכה בהם. מוקד העניין היה מותו הטראגי של השוטר הדרוזי סאלים בראקאת, אשר הרג בלבוש אזרחי, לוחם/מחבל פלסטיני ובכך הציל מספר רב של אזרחים שבילו במסעדה /מועדון שאליו כוונו יריותיו.
אחיו של סאלים, ג'אמאל, גילה כ-10 שנים אחרי האירוע שסאלים לא נהרג על ידי הפלסטיני במאבק ביניהם לאחר שנורה, כפי שטענה הגרסה הרשמית שהמשפחה קיבלה, אלא על ידי שוטר ישראלי או אזרח חמוש שהוטעה על ידי המראה הערבי שלו והיותו בלבוש אזרחי.
המאבק לגילוי האמת וההגדרה של ג'אמאל ברעיון ש: "השקר הוא חולף והאמת היא לנצח" מצוטטת מפיו ונאמרת בהקלטה על ידי העיתונאית נטע אחיטוב, היו מקור ההשראה הראשוני של היצירה.
נגינה חיה, קטעים מוקלטים שלה – מעובדים או לא – המושמעים בו זמנית כסוג של גירסה מדרג שני מבחינת האותנטיות, קולותיהם של ג'אמאל, אחיו של השוטר ההרוג ונטע, העיתונאית, יוצרים רב-קוליות שכבתית הפונה לרמות התודעה השונות של המאזין.
יונתן רון החל לימודי גיטרה ותיאוריה בגיל 10, לאחר מכן המשיך ללימודי קומפוזיציה. את הכשרתו הראשונית בהלחנה החל כאוטודידקט, והמשיך תוך מפגשים שבועיים עם אראל פז וראובן סרוסי (2014-2016). בין השנים 2015-2017 לקח חלק כמלחין פעיל בפרויקט תדרים של אנסמבל מיתר במסגרת זו בוצעו חלק נרחב מיצירותיו דאז.
יונתן השתתף במספר סדנאות אמן למלחינים עם דמויות בולטות בתחום המוסיקה העכשווית כגון פביאן פניסלו, גאורג פרידריך האס ופיליפ לרו.
יצירותיו בוצעו בחג המוסיקה הישראלית (2016,2018) ובפסטיבלCEME של אנסמבל מיתר, וכן באולמות בישראל (הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה תל אביב, המרכז למוזיקה י-ם, המרכז למוסיקה על שם עדן-תמיר, ביה"ס למוסיקה על שם בוכמן מהטה בת"א ולבונטין 7) ובהולנד (תיאטרון – '’Korzo בהאג, תיאטרון ה-Zuiderstrandtheater בהאג ואולם הקונצרטחבאו באמסטרדם).
כיום יונתן לומד בקונסרבטוריון הממלכתי בהאג, הולנד, תחת הדרכתם של Cornelis De Bondt Peter Adriaansz, ו –Diderik Wagenaar .
הוא זכה להרבות בשיתופי פעולה רבים עם אנסמבלים ותזמורות מהמובילים באירופה, ביניהם נמנים:Slagwerk group Den Haag, Calefax Reed Quintet, Residentie Orkest van Den Haag, Ensemble Royal, New European Ensemble ורבים נוספים.